Produkcja trumien, hodowla ślimaków czy weselny zespół disco polo z pewnością nie należą do pierwszych pomysłów, jakie przychodzą do głowy przy planowaniu własnego biznesu. Tymczasem te z pozoru szalone idee doprowadziły bohaterów serii Złoty interes do wielkiej fortuny. Widzowie poznają Polaków, którzy podjęli ryzyko i przekuli zaskakujące pomysły na biznes w sukces, często na skalę międzynarodową!
PRZEMYSŁ FUNERALNY
W premierowych odcinkach oryginalnej produkcji Zoom TV poznamy m.in. Zbigniewa Lindnera, który postanowił zmienić oblicze polskiego przemysłu funeralnego. Inspirując się taśmową produkcją samochodów zaczął myśleć o trumnach w podobny sposób i zamienił tartak teścia w masową linię produkcyjną – jak sam to określił – „drewnianych opakowań”. Obecnie jest jednym z największych producentów w Europie. Statystycznie co drugi żegnający się z tym światem Polak korzysta z trumny Zbigniewa Lindnera. Poza tym bohater programu zasłynął w branży pomysłem na oswojenie się z tematyką funeralną – co roku wydaje kalendarz ścienny z modelkami pozującymi do sesji, w której symboliczny element idei kreatywnej stanowią trumny.
FERMA ŚLIMAKÓW
W serii dokumentalnej Złoty interes poznamy też historię Ewy Sulej – anglistki, która szukając elastycznej, przyjemnej, a jednocześnie dochodowej pracy, zdecydowała się wślizgnąć do branży hodowlanej i założyć fermę ślimaków. Dziś wraz z mężem nie tylko hodują, skupują i eksportują tony ślimaków, ale i zaopatrują producentów farmaceutycznych i kosmetycznych w śluz o zaskakujących właściwościach upiększających. To przykład odważnych przedsiębiorców, którzy zamiast chować rogi i zamykać w skorupie, rozwinęli biznes w tempie dalekim od ślimaczego!
GÓRALSKI ZESPÓŁ DISCO POLO
O korzyściach płynących z realizacji niesztampowych pomysłów na biznes można się przekonać patrząc na auta, jakie parkują przed jednym z trzech domów innego bohatera serii, Łukasza Mikulskiego. Mustang VI, Ford Ranger, Volkswagen Arteon i Audi A7 to efekt podjętej w 2010 r. decyzji o założeniu góralskiego zespołu disco polo, który miał uświetniać wesela czy studniówki. Dziś Łukasz prowadzi jedną z najbardziej rozchwytywanych okolicznościowych formacji muzycznych, a terminy w jego kalendarzu są zarezerwowane na dwa lata do przodu.
KAŻDA ZŁOTÓWKA JEST NA WAGĘ ZŁOTA
W serii dokumentalnej Złoty interes widzowie poznają również: bursztynnika, hodowców alpak i rentiera. Ich świetnie prosperujące firmy stanowią efekt śmiałych działań i odważnych marzeń. Choć prezentowane w serii przedsiębiorstwa nie mogłyby się bardziej różnić, ich założycieli łączy tak naprawdę wiele – wszyscy są niezwykle pracowici, wytrwali i nie bali się zaryzykować dla realizacji pomysłu, w który wierzyli. Złoty interes to porywający show pełen niesamowitych historii ludzi i inspirującego podejścia do życia – szczególnie teraz, kiedy każda złotówka jest na wagę złota.
Premiera w piątek, 2 września o godz. 20:00
Emisja premierowych odcinków w każdy piątek o godz. 20:00